Nuffnang

Facebook

SINSANG.......

KLu anda gembira tepuk tangan,
klu anda gembira kata horey,
klu anda gembira katakan pada sy,
klu anda gembiara kata horey......

mcmana nak kata horey..... sbb sy tak hapi la, sbb sakit batuk ni x pandai hilang2 lg..... so apa mau buat.... klinik da p, sinsang pun da p....aahahhhh sinsang tu apa ah???? mungkin ada yg x tau sinsang tu apa atau sy salah eja....sebenarnya sinsang tu doktor cina... x salahkan sy p sana mcuba ubat- ubatan tradisional cina.... mau baikkan, tepaksa la..... sinsang tu mcm doktor juga, dia periksa bdn kita lepas tu bg kita ubat.... lepas dia bg ubat.... balik umah mkn je la, tp ubat cina ni lain, ubat dia kita kena proses sendiri.... ok la nanti asy tunjuk.... yg sy tak tahan tu bila minum ubat akar2 kayu tu.... hanya tuhan je yg tahu.... mcm mau muntah balik pun ada tp demi org yg tersyg, yg susah payah ajak sy p sinsang ni, sy minum juga wlau mcmana pahitnya.... adoi..... sekali jak sy minum penuh secawan, utk rebusan kedua kali, sy sanggup minum setengah cawan jak....... x sanggup da sy mkn ubat sinsang ni cukup la kali ni..... doakan sy cepat sihat ok....

byknya sinsang tu tulis..... apa la dia tulis tu...


ni laci2 ubat akar kayu....


bkn cuma ubat akar kayu jak ubat pil pun ada........


ni la ubat2 akar kayu yg perlu drebus


da siap bungkus..... jom balik.... ada org x sabar mau tgk aku minum...


selepas direbus apa lg minum la.....

Nuffnang

Jom Share BLOG dsini