Nuffnang

Facebook

Alfatihah..........amin

dari hari ke sehari.... kehidupan kita ni x dpt d jangka... tapi semuanya sudah dtentukan.... semuanya kita kena hadapi dgn tabah.... dugaan demi dugaan dtg mguji.... dgn kekuatan iman dtambah dgn kesabaran insyaAllah kita dpt menangani dgn baik insyaAllah..... wah mcm ustazah pulak..... bukan apa, saja mengingatkan pada kita semua, sesuatu yg terjadi tu da dtentukan dan pastinya ada hikmahnya..... begitu juga dgn kematian..... disini sy ingin berkongsi cerita yg d tulis oleh kakak sy d Facebooknya.... klu kamu org yg beremosi & faham dgn cerita ni, mesti kamu sedih...... mcm sy ni sensitif orgnya sedih la bila baca..... cerita ni kakak sy tulis beberapa hari sebelum hari raya.... byangkan la suasana hari raya utk keluarga arwah..... takziah buat mereka sekeluarga.... Alfatihah

Akum semua.....tiba2 teringin menulis sesuatu sempena raya yg bakal menjelang ni.pejam celik...sudah hampir sebulan kita berpusa.nda lama lg raya.rasa sedih pula bila Ramadhan sudah mahu meninggalkan kita.alamak...emosi pulak.bukan apa,sehari dua ni...i feel "gloomy" inside.pernahkah kamu bangun tidur....semua dalam keadaan yang sama mcm hari sebelumnya tapi sebenarnya kamu telah kehilangan seseorang.....kerana dia telah pergi meninggalkan kamu untuk selamanya?alahai...sedihnya.your world will never be the same again!

hari isnin,aku nda p sekolah.ada program d PKG.so,rabu la baru aku start kerja.tapi...malang,aku demam pula.mlm pegi klinik,aku dpt MC esok(khamis).so hr khamis tu,aku hantar faris ja pegi rumah pengasuh.supaya aku dapat rehat la kunun.tp menjelang tgh hari pukul 12,suda aku ambil dia.iya la...kesian pula dia,aku ada d rumah,dia pula d rumah org lain.(klu kamu ada anak,mesti kamu paham perasaanku).it was actually a long thursday....sbb berlaku lagi peristiwa d mana c faris terkunci di dalam bilik.emmmm malas aku mau cerita dari A sampai Z,tp yg pasti akhirnya selamatlah pintu bilik sudah tdk bertombol.huhuhuhu(enche soulmate,bila kita mau ganti tombol baru ni?ingat sikit,kita menyewa,rumah org ni!).hari khamis sebenarnya berakhir dgn berita sedih....."dia" sudah pergi meninggalkan aku dan rakan2 (d SMKJ) yg lain buat selamanya.al-fatihah....

hari jumaat.....hari penuh rahmat,hari yg mulia.(mcm journal masa praktikum pula aku buat ni).aku mau cerita pasal "dia" saja dlm perenggan ni.biar aku mula dari sini.....aku kenal dia masa mula2 transfer d SMKJ.dia lab assistant,jadi mmg selalu,tiap2 hari berurusan dengan dia.tambah pulak aku dgn guru2 sains yg lain mmg bnyk masa d lab berbanding d bilik guru.jadi aku mmg rapat dengan dia lebih dari rakan guru2 yg lain.dia ni org yg rajin,suka belajar,baik hati,suka tolong org.senang kerja dgn dia.mau minta tlg apa2.ckp saja.mesti dia tolong.bab2 komputer pun pandai....LCD,laptop,sebut ja fasa berapa...semua dia tahu.inventori sekolah pun dia yg buat.bukan lab saja.sampai aku pun tau sikit2 pasal bab2 inventori ni.jadi....mcm biasa la.aku ni klu suda org yg bagus begini (bukan maksudnya aku selalu suruh dia buat itu-ini ya!) selalu la minta tolong."kak,itu...kak,ini....kak,minta ini...kak,minta itu...kak,mcm mana ni"....itu la aku punya dialog selalu.lagi satu,dia ni la teman aku pegi mkn d kantin hari2."kak,mari p kantin"....mcm mana la aku nda terasa sgt kehilangannya?aku sudah jadi manja dengan segala kebaikannya.anak2 dia pun aku kenal.anak dia ramai.kecil2 lagi...yg sulung baru form 2. (itu yg buat aku rasa sgt sedih bila teringat mereka yg 6 org ni).dia masuk wad petang 31hb(selasa) tu.rabu tu aku kira mau p tgk dia d hospital tapi sbb aku demam n tgh hr tu pulak hujan lebat,aku cancel la niat mau tgk dia.hri khamis pulak aku MC.ptg khamis tu la dia masuk ICU.masa dpt sms dia masuk ICU,hati sudah berdebar2.jgn la dlm masa terdekat ni ada bunyi SMS masuk.namun.....Allah lebih sayang kan dia....aku dpt sms dekat pkl 7pm.dia sudah pergi meninggalkan kami semuapada pukul 6.40pm.sedih....masa aku dtg sekolah pagi jumaat tu,klu blh nda mau pegi lab.(tp terpaksa pegi sbb kena pam susu dlm lab saja tempat yg blh pam!).kami ramai2 pegi lawat jenazah....nda tahan betul tgk anak2 dia.

"kak.....masih banyak lagi aku nak ckp dengan akak ni.aku tak sempat pun nak minta maaf dengan akak.selalu marah2 akak.lps ni tak tau nak pegi kantin dgn siapa.baju raya akak yang aku ckp tak lawa tu,akak tak sempat pakai pun.maafla...baju tu lawa la klu akak pakai :)"

(dia= Pn Tieshah Bt Sidik.tolong sedekahkan al-fatihah kepada yang membaca note ini.semoga rohnya dicucuri rahmat.amin.....)


gambar ni cuma hiasan semata2....tp model dlm gambar ni.... my cousin yg tgh baca YASIN d tanah perkuburan Lupak meluas Sandakan....... jgn ada yg tersinggung dgn gambar ni.... sedekahkan Alfatihah kpd mereka yg telah tiada.... InsyaAllah satu hari bila kt dsana (dlm kubur) ada jg org yg doakan kt....amin

Nuffnang

Jom Share BLOG dsini