Nuffnang

Facebook

Karak Highway + Adam & Nur

selamat mlm semua.... sy br lepas tgk wayang karak & Nur Kasih..... best.... tq kpd 3org my geng wayang, sbb teman kan sy p tgk wayang..... sbb geng tgk wayang sy da takde da..... teruskan mbaca blog ni ok.... sy nak cerita pengalaman tgk kedua2 wayang ni.... pertama wayang Karak....

Karak ni mceritakan berkenaan Karak Highway.... alala jalan yg nak p kuantan tu... klu nak p kuantan mesti lalu Karak Highway... nasib baik la adik sy da habis belajar kat UMP, klu tidak mesti sy selalu risaukan dia.... ok smbung semula cerita bkenaan Karak.... cerita ni memang cerita seram tp... hantunya langsung tak myeramkan.... biasa la cerita mcm ni kejutan je yg lebih.... tp ada pengajaran yg sy terima dr cerita ni..... bkenaan Ayat Kursi..... selama ni sy main hafal je Ayat Kursi tp maksud sy x pernah hafal..... dr cerita ni mbuatkan sy SEDAR sesungguhnya.... ayat2 suci yg kita hafal tu perlu kita ketahui & hayati Maksudnya.... kredit utk filem Karak.... tp ending cerita ni.... satu mayat yg x dtemui.... hilang kemana???? tak faham ending.... tu pendpt sy, klu korang faham cerita tu share la d sini k.... sy pun nak tau apa pandangan korang......

Nur Kasih.... Adam & Nur....






ok cerita Nur Kasih terbaik dr ladang.... tp sapa yg tak tgk cerita Nur Kasih ni kat TV3 susahla nak faham.... cerita kat dlm filem lain dr dlm Drama.... dlm Filem ni byk mgisahkan tentang dugaan Adam & Nur dlm mjlni kehidupan diaorg.... wlaupun tiada penghalang @ penghasut mcm watak sarah dlm Drama Nur Kasih..... kehidupan ni tetap ada dugaannya..... kematian, Pencarian, Kebahagian, Kesedihan
semua ada dlm Filem ni...... Ayat yg sy tak dapat lupakan.... " semakin byk penderitaan yg kita terima, semakin dekat Tuhan dengan kita " Ayat Kedua " Ya Allah ambilla semuanya Kecuali Nur " Ayat ketiga " itula tugas seorg ibu.... merestu & memaafkan semua setiap apa yg dlakukan oleh anaknya " Ayat Keempat.... da tak ingat da.... tp klu dberi peluang untuk tgk sekali lagi.... sy nak tengok LAGI....

Tgk gambar kat bawa hero & heroin Nur Kasih dlm mimpi.... eheheh amcm ada fight tak dgn Nur & Adam???




Hapi Anniversary yg Ke 3 buat kita syg (30/05/2011), semoga kita dmurahkan rezeki & dpanjangkan umur utk menikmati kehidupan bahagia bersama... selamanya... dunia akhirat... terima kasih sbb selalu mjadi seorg yg memahami & penyabar melayan karena seorg
isteri mcm bini.... amin iLOVEU.....

terima Kasih kpd pembaca blog.... jasamu dkenang.... teruskan menantikan episod akhir pengembaraan d Kota Singa..... bye

Nuffnang

Jom Share BLOG dsini