Nuffnang

Facebook

SEdapnya..... yummy

Selamat datang semua ke Dunia Fantasi....... eheheh bukan la selamat datang ke blog saya.... da mkn ke blm??? klu belum mkn bo la p mkn dulu... sbb sblm baca entry ni mesti mkn dulu nanti lapar pulakkan..... da tau da.... sy nak cerita pasal mknan... sedapnya... lebih2 lagi mknan yg kita suka mkn kan??? mesti sedapkan... yummy...

sy suka mkn ikan (tp ikan yg biasa sy mkn la ada juga ikan yg sy tak mkn) lagi2 klu ikan msk asam pedas, masak kari, masak acar, masak kicap, rebus pun sedap..... apa lg klu ikan masak ampap???? sedapnya.... semua jenis msakan tu d + dengan ikan goreng + sambal belacan.... sedapnya smpai tak ingat dunia.... ikan jatuh d carta kedua.....

Ayam??? suka juga la... ayam KFC, ayam masak merah kadang2 ayam masak kari.... tp sy ni x berapa suka mkn ayam klu dbandingkan dengan IKAn.... klu ikut carta Ayam ni yg ketiga la...

Daging.... jarang mkn.... jaga kesihatan konon la.... tp klu ada org masakkan apa lagi mkn jak la.... daging masak kari + ubi kentang paling sy suka, daging masak kicap.... tu jak la, klu daging masak lain tu... kena fikir dulu la, mau mkn ka tidak??? klu ikut carta Daging ni no 4

makanan seterusnya ni, saya rasa ada juga org yg x pandai mkn ATAU tak bo makan.... ATAU sbb malas rasanya sgt la rugi.... udang... ada org tak pandai mkn udang... KO pecaya??? x tau la mungkin ada sejarah ka apa ka??? klu yg tak bo mkn lg kesian... sebab klu mkn gatal2 la.... nasib baik aku bo mkn..... sbb yg ketiga ni sbb malas.... malas nak kupas kulit udang tu pasal dia tak mkn.... bkorban la sikit da suka mkn apa lg kupas la..... apa pun alasan korang x mkn udang.... suka hati korang la yg penting.... udang tu sedap klu masak.... merah, masak sos, masak sos tiram, digoreng dan direbus pun sedap....... wah rasanya hari ni mau g mkn udang

Ketam pun i like.... tak kira la msk apa........

last sekali sayur-sayuran.... nak cerita sikit ok..... dr kecik smpi la sy kawen saya x pandai makan sayur.... sejenis sayur pun..... tp bila da kawen ni, tiba2 sayur tu menjadi sedap pulak.... terutama sayur Pucuk ubi masak lemak, sayur kubis, sayur kacang, sayur kangkung, sayur kailan.... sedapnya..... no sayur d carta yang pertama...... klu mkn tak ada sayur rasanya tak bo mkn.... eheehehhe

da la tu asyik cerita pasal mkn jer..... sebenarnya nak bgtau kat sini, masa mkn tu.... nikmati la makanan tu dengan perlahan.... mesti sedap.... tp berhentila mkn sebelum kenyang.... ada lagi sejenis mknan yg tak bo tak mkn MAKANAN RINGAN..... kesian kat budak2 dengar berita baru2 ni... d kantin sekolah da tak jual MAKANAN RINGAN + MINUMAN BERGAS..... mau jaga kesihatan kanak2 konon la..... alallaall kesian la kat diaorg tak menikmati + merasai zaman kanak2.... sbb zaman kanak2 ni, klu tak ada mknan ringan tak sah..... ehheheh... okla smpi dsini saja .... harap2 kita semua enjoy....

Nuffnang

Jom Share BLOG dsini