Nuffnang

Facebook

JIran oh Jiran

akum u all semua.... "terima kasih sbb bg barang2" YA Allah terima kasih kerna memberikan rezeki yg murah pada hamba mu ni..... eheheh, apa cerita mesti korang tertanya2 kan..... ceritanya bermula dgn jiran..... rasanya semua yg baca blog ni mempunyai jiran masing2 kan..... JIRAN korang baik tak??? mesti baik kan.... atau kamu x kenal jiran kamu sapa??? jiran sy baik alhamdulilah..... siap bagi barang2 lagi tu..... bg mknan.... bg MEJA.... ada ka jiran kamu yg begini baik.... untuk info kamu semua jiran sy ni berbangsa Cina... sebelah kanan & kiri pun cina..... klu bab makanan tu, klu yg diaorg masak sendiri tu konpom sy x mkn, wlaupun jiran sy ckp mknan ni sy tak campur dgn benda bkn halal, tp bekas @ tempat dia masak tu sapa tahu kan..... sy akan bagi kawan2 kat opis yg berbangsa cina utk mkn.... tp jiran sy tak tau la kan, sy kena jaga hati diaorg juga..... tp klu bab da bg meja ni, sy pun tak berapa suka.... bkn apa, niat jiran sy tu baik, dia bg meja tu, klu ada kwn2 yg nak kan meja tu bo la bagi..... demi utk tidak mengecewakan jiran, sy pun ambik la.... lepas tu sy pulak yg kena fikir, nak bg dekat sapa.... klu benda tu elok tak apa??? elok tu memang elok tp kena la dbaiki sedikit.... nanti sy bg tunjuk gambar meja tu ok...... tak ke menyusahkan sy nak fikir nak bg kat sapa pulak meja tu..... now meja tu da buat semak kat umah sy???? JIRAN oh JIran.... mesti JIran korang pun ada ragam tersendiri kan.... cerita la kat sini..... mcm kakak kat opis sy ni, JIRAN umah dia pindah umah.... kamu semua nak tau apa JIRAN dia bagi??? JIran dia bg KUCING 3 ekor.... kita sebagai Jiran ni.... fikir2 la sebelum bg barang ke makanan pd jiran kita, jgn bila kita bg barang tu menyusahkan jiran kita pulak.... Renung2kan & selamat beramal.....

Nuffnang

Jom Share BLOG dsini